Při pohybu po rakouských dálnicích musíme mít dálniční známku. Ta ale nestačí pro průjezd některými zpoplatněnými úseky rakouských dálnic. Nestačí ani na průjezd rakouskými tunely v horských oblastech. Nabízíme seznam rakouských tunelů, jejich charakteristiku a cenu za průjezd.

Placené tunely v Rakousku

  • Arlberský silniční tunel (Arlberg Straßentunnel) ve spolkových zemích Tyrolsko a Vorarlbersko. Nachází na rychlostní silnici S16 a prochází Ilustrační fotoLechtalskými Alpami pod Arlberským průsmykem. Je dlouhý 14 kilometrů- nejdelší tunel v Rakousku. Má pouze jeden tubus. Únikovými chodbami je Arlberský silniční tunel spojen se souběžným tunelem železničním.
    Za jeho průjezd se platí 9 euro.
  • Bosrucký tunel (Bosruck Autobahntunnel) ve spolkových zemích Horní Rakousy a Štýrsko na dálnici A9. Je pět a půl kilometru dlouhý a mý dva tubusy. Východní funguje od roku 1983, západní byl zprůjezdněn v roce 2013. Tunel leží v nadmořské výšce víc než sedm set metrů. Má sice dva tubusy, ale ten starší z roku 1983 se v současné době (2014) opravuje, takže se pro průjezd jezdí jen novějším tubusem z roku 2013, ale oběma směry.
    Průjzed Bosruckým tunelem stojí 5 euro.
  • Felbertaurský tunel (Felbertauerntunnel) leží na silnic B108 pod Felbertaurským průsmykem (Felber Tauern) na území zemí Salcbursko a Tyrolsko ve Vysokých Taurách. Je 5,3 kilometru dlouhý. Tunel dostavěný roku 1967je velmi vysoko položený – severní vjezd leží ve výšce 1607 m n. m. a jižní v 1632 m n. m.
    Průjezd Felbertaurským tunelem stojí 10 euro.
  • Gleinalmský tunel (Gleinalmtunnel) se nachází na dálnici A9 ve Štýrsku. Je osm kilometrů dlouhý. Tunel má jen jeden tubus, ale jezdí se v obou směrech. Staví se druhý tubus, jeho dokončení i rekonstrukce stávajícího tubusu je plánována na rok 2019. Oba vjezdy do tunelu jsou nadmořské výšce asi osm set metrů.
    Mýtné za použití tunelu je 7,5 euro.
  • Tunel Karavanky (Karawankentunnel) leží na dálnici A11 a pokračuje slovinskou dálnicí A2. Nachází se mezi rakouským Sankt Jakob im Rosental a slovinskou Jesenicí. Tunel procházející pohořím Karavanky je asi osm kilometrů dlouhý. Rakouská část tunelu měří přibližně 4,6 kilometru, slovinská část 3,4 kilometru (měřeno mezi oběma portály. Tunel má jeden tubus se dvěma jízdními pruhy. Je modrně vybavený telefony, požárními hlásiči, kamerami a je v něm monitorován stav vzduchu. Provoz je regulován semafory.
    Za průjezd tunelem Karavanky se platí 7 euro.
  • Katschberský tunel (Katschbergtunnel) na dálnici A10 prochází pod masivem Katschberk v Salcbursku a Korutanech. Měří pet a půl kilometru. Katschberský tunel má dva tubusy, v současné dokončené a zerekonstruované podobě slouží od roku 2009.
    Mýtné za průjezd Katschberským tunelem stojí 5,50 euro, spolu s Taurským tunelem 11 euro).
  • Tunel Plabutsch (Plabutschtunnel) na dálnici A9 u Štýrského Hradce, kterému slouží jako obchvat města. Měří deset kilometrů, je to druhá nejdelší rakouský tunel.
    Za průjezd se neplatí.
  • Taurský dálniční tunel (Tauern Autobahntunnel) na dálnici A10 se nachází Salcbursku. Přetíná Radstadtské Taury. Je dlouhý 6,6 kilometru. Pro automobilovou dopravu slouží od roku 1975. V roce 1999 v něm došlo k tragické hromadné nehodě, která urychlila výstavbu druhého tubusu. V současné moderní dokončené podobě slouží od roku 2011. Jižní portál tunelu leží ve výšce 1340 metrů nad mořem a je nejvyšším bodem taurské dálnice(severní vjezd je ve 1241 m.n.m.). Za jeho průjezd se platí 5,5 euro, spolu Katschberským tunelem 11 euro.

Upozornění: Uvedené ceny za průjezd se mohou změnit.

 

Ilustrační foto: sxc.hu

Další články z rubriky

Štítky: , , , , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>